OBJECTIU: ALIMENTACIÓ SALUDABLE

El descens del consum de fruites i hortalisses fresques, sobretot entre les franges més joves de població, a favor d’altres productes transformats —pastisseria, làctics, sucs envasats…— que gaudeixen normalment d’un gran suport publicitari, preocupa les institucions que vetllen per l’educació i la salut del consumidor. 

En aquest sentit, la campanya “5 al dia”, nascuda el 1998, té com a principal objectiu promoure el consum de les fruites i hortalisses entre els infants, així com entre les seves famílies i les escoles que els formen.

L’eslògan de la campanya fa referència a la importància que té per a la correcta alimentació dels infants el consum d’un mínim de cinc racions diàries entre fruites i hortalisses. Aquests aliments són fonamentals per al correcte desenvolupament dels nens, per la seva riquesa en vitamines, sals minerals, fibra i carbohidrats. 

Personatge pera "Què és 5 al dia?"

MISSATGES DE LA CAMPANYA

La col·laboració de families i professorat en aquesta campanya és fonamental, ja que comparteixen la responsabilitat d’educar als infants en l’adquisició d’uns bons hàbits alimentaris.

Durant la campanya es pretenen aconseguir, a més, altres objectius més específics:

1.

Conscienciar els menors
perquè consumeixin cinc
racions diàries de fruites.

2.

Conèixer la piràmide dels aliments i el plat saludable.

3.

Reconèixer els productes frescos i els beneficis dels productes de temporada i de proximitat.

4.

Distingir les famílies de fruites i verdures i diferenciar-ne les propietats.

5.

Conscienciar els menors sobre la importància d’evitar el malbaratament d’aliments.

PARTICIPANTS

Dades de la campanya "5 al dia"

Cada any hi participen prop de 6.000 menors d’uns 100 centres escolars de la ciutat de Barcelona i rodalies. Des de la seva creació, doncs, prop de 100.000 alumnes de primària han participat en aquesta campanya.

Dos són els motius que han determinat la franja d’edat idònia per participar en aquesta campanya.

En primer lloc, els infants de nou i deu anys són els més receptius als missatges que tenen com a objectiu inculcar uns hàbits de consum correctes que serveixin de per vida.

En segon lloc, aquesta és l’etapa en què els programes escolars inclouen continguts específics relacionats amb el consum agroalimentari.

La campanya ha estat dissenyada per pedagogs i psicòlegs infantils. Tots els materials han estat supervisats i validats per tècnics dels departaments d’Educació, de Salut, i d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya.5

ORGANITZADORS

La campanya “5 al dia” és una iniciativa de la direcció de Mercabarna i l’AGEM (Associació Gremial d’Empresaris Majoristes de Fruites i Hortalisses de Barcelona i Província).

La campanya “5 al dia” compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, a través dels departaments d’Ensenyament, de Salut, i d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural.

A “5 al dia” hi col·laboren també totes les empreses majoristes que formen part de l’AGEM:

A. MARTIN SOLÀ, S.L.
ACUAFRUIT, S.L.
AGROCALDES, S.L.
AGROPOMONA, S.L.
BADOSA FRUITS, S.L.
BALDIRI VILA, S.L.
BARGOSA, S.A.
CALVET FRUITS, S.L.
CAMPRECIÓS FRUITS, S.A.
CAPELLA FRUITS, S.L.
CATAFRUIT, S.A.

CENTRAL DICA, S.A.U

CESC 2005 F I V DIST., S.L.

CHAMPIÑONES CUMAR, S.L.
CHECA FRUITS, S.L.
CHURRY, S.A.

COMPAGNIE FRUITIERE ESPAÑA CORP., S.A.U.

COMPAÑÍA FRESA, S.L.
COMPAÑÍA FRUTERA ATLÁNTICA, S.L.
CONDALFRUIT, S.L.
CULTIVAR, S.A.
FRUITS DANGLA, S.L.
DELTABARNA, S.L.
GARFAR, S.L.
EUSEBI GUIRAL, S.A.
F.PAU, S.L.
FRANCO HERMANOS, S.L. (PLÁTANOS FRANCO)

FRESH D’OR, S.L.
FRUIT FRIENDS 2012, S.R.L. (BORN) 
FRUITCAMP, S.L.
FRUITES ARTÉS, S.L.
FRUITES CAMPDERRÓS, S.L.
FRUITES CAUBET, S.L.
FRUITES DEL BAIX LLOBREGAT, S.L.
FRUITES FERRÉS, S.L.
FRUITES I HORTALISSES GAVÀ, S.A. (GAVÀ)
FRUITES I VERDURES AMAT, S.A.
FRUITES I VERDURES ARDIACA, S.L.
FRUITES LLONCH, S.A. (GAVÀ)
FRUITES VIVER RIBAS
FRUITS ARMENGOL, S.L.
FRUITS CALVO, S.A.

FRUITS CMR, S.A.
FRUITS FIGUERAS, S.A.
FRUITS MARCET, S.L.
FRUITS NULES, S.L.
FRUITS PERALS, S.L.
FRUITS PIQUÉ, S.L.
FRUITS RÀFOLS, S.L.
FRUITS SAGARRA, S.A.
FRUITS SOLANAS, S.L.
FRUITS URPINAS, S.L.
FRUTAS CANDIL, S.L.
FRUTAS CHIMO, S.L.
FRUTAS DIEGO MARTÍNEZ E HIJOS, S.A.
FRUTAS E. SÁNCHEZ, S.L.
FRUTAS ESCANDELL, S.A.

FRUTAS FERNÁNDEZ VALDÉS, S.L.
FRUTAS KIKO, S.A.
FRUTAS LUCAS, S.A.
FRUTAS PLASENCIA, S.L.
FRUTAS PUA, S.L.
FRUTAS ROQUÉ, S.A.
FRUTAS Y HORTALIZAS CERDÀ, S.L
FRUTAS Y HORTALIZAS FLORES, S.L.
FRUTAS Y HORTALIZAS GARCÍA LUCAS, S.L.

FRUTAS Y VERDURAS ANTONIO, S.L.
FRUTAS Y VERDURAS GABRIEL SEGURO I ROIG, S.L.
FRUTAS Y VERDURAS NAVÍO, S.A.
FRUTASA, S.A.
FRUTINTER, S.L. (USÓ PRADES)
CIA FRU & VER

GERMANS BARRI, S.L.
GERMANS RAMON, S.L.
GERMANS SANGRÀ, S.A.
GIS DISTRIFRUIT 98, S.L.
GRANERO CATALUÑA, S.L.
GSMH FRESH FOODING, S.L.
GUILLOT FRUVER, S.A.
HERMANOS FERNÁNDEZ LÓPEZ, S.A.
HERMANOS SANAHUJA, S.L.
J.SALVADÓ, S.A.
KIMA FRUITS, S.L.

LAUMONT, S.L.
LEOVIGILDO FRUITS, S.L.
LLAURADÓ FRUITS, S.L.
LLAURADÓ RODES, Mª TERESA (TORRAS RAFI)
LLAURADÓ SELECCIÓ, S.L.
LLORENS CAPDEVILA, S.A.
LLOSAN FRUITS, S.L.
LLUIS ROCA, S.A.
MALEUBRE-CANO, S.L. (GRUP CANO)
MAMAMI 2005, S.L
MIRÓ TAPIA, S.L.
MOLLA HERMANOS, S.A.
MONTSE FRUITES I VERDURES, S.L
MORALES E HIJOS, S.A.
NAVARRETE FRUITS, S.C.C.L.

NUFRI, S.L.
OPERACIONES COMERCIALES Y MERCANTILES, S.A.
PASCUAL FILELLA, S.A.
PATATAS BONET, S.A.
PATATAS GISEBAR, S.L.
PLAFAUS SANCHIZ, S.L.
PRATS FRUITS, S.L.
PUMART FREC, S.L.
RIBERA-PIQUÉ, S.L.
RONDA FRUITS, S.L.
ROVIRA GERMÉS, S.A.
RUIZ CARRIÓN, S.A. (PLÁTANOS RUIZ)
SAPERAS-VIA, S.A.
SERVEIS DE FRUITES I VERDURES CASTELL 1983, S.L.
SORGAR FRUITS, S.L.
SORIANO APARICIO, S.L.
GRUP LLUSAR TORRES
TORRIBAS, S.A.
VERD FRUIT-SALVET, S.L.
VÍCTOR I MERCÈ FRUITS, S.L.
VILSA FRUITS, S.A.
VISA FRUITS, S.A.

Utilitzem les galetes per millorar els nostres serveis i oferir-te una bona experiència de navegació. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu us.

Veure política de galetes Tanca pop-up